15 Mayıs 2008 Perşembe

Sakarya Üniversitesi (SAÜ)

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen törene, Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Duran, İl Emniyet Müdürü Faruk Ünsal, İl Jandarma Komutanı Albay Ramazan Akça, Adapazarı Merkez Belediye Başkanı Süleyman Dişli, Sakarya Cumhuriyet Başsavcısı Ferhat Kapıcı, Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, akademisyenler ve Sakarya Üniversitesi İleri Teknolojiler Uygulama Merkezi (SAİTEM) öğrencileri ile çok sayıda davetli katıldı.

Törenin açılışında Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman ile SAHIMO MEKANO projesi sorumlularından Ersin Arslan ve Barış Akyüz birer konuşma yaptı.

Rektör Prof. Dr. Mehmet Durman, bu projede görev yapan öğrencilerin kısıtlı imkanlarla çok büyük başarılara imza attığı belirterek, "Onlarla gurur duyuyoruz ve Fransa'da yapılacak yarıştan da yine başarıyla dönmelerini bekliyoruz" dedi.

Konuşmaların ardından sahnede bulunan SAHIMO MEKANO'nun üzerindeki örtü alkışlar arasında kaldırıldı, davetlilere tanıtıldı.

SAHIMO MEKANO

SAHIMO MEKANO, Sakarya Üniversitesi İleri Teknolojiler Uygulama Merkezi ekibi tarafından üretildi.

Yarışmaya 'Şehir Arabaları' sınıfında katılacak olan araç, ülkemize 'Teknik, Tasarım ve Eco Tasarım alanlarında ödül getirmesi için tasarlandı.

Tasarım ve üretimi, ticari araçlarınkiyle aynı olan SAHIMO'ya proje bünyesinde maddi, manevi desteklerinden dolayı sponsor MEKANO'nun ismi eklendi.

Birçok yeniliği bünyesinde barındıran SAHIMO MEKANO, 110 bin dolara mal oldu. Aracın yapımında karbonfiber ve cam elyaf kullanılarak hafif ve dayanıklı olması sağlandı.

Böylece Türkiye'de de ilk kez karbonfiber jant üretilmiş oldu. Kabuk ve mekanikte yüzde 80 kompozit kullanıldı.

Gelişmiş haberleşme sistemiyle aracın motor, yakıt pili, hidrojen tüpleri, hız, pisteki yeri gibi bütün bilgilerinin pit ve sürücü lcd ekranında görülmesi sağlandı.

Shell Eco Marathon nedir?

İlk olarak 1939 yılında Shell laboratuvarlarında yapılan çalışmalarda, araçların nasıl daha az yakıtla, daha uzun mesafeler katedeceği araştırılmaya başlandı.

Daha sonraki yıllar için öncülük teşkil eden bu araştırmalar, ilerleyen senelerde laboratuar çalışmalarının dışına çıkarak, bu konuda ilgisi olanların kendi araştırma ve geliştirmeleriyle katılabildikleri bir yarışma haline getirildi.

İlk yarışma 1985 yılında, 20 Avrupa ülkesinden, binlerce genç mühendis ve bilim adamının katılımıyla Fransa da gerçekleşti. Yarışın amacı Shell'in 1939'da başlattığı çalışmalara paralel olarak, en az yakıtla en çok mesafeyi gitmek olarak belirlendi.

Hiç yorum yok: